Olvasási idő: 6 perc
Hogy lehetsz képes arra amire én is, ráadásul teljesen ingyen, reklámköltség nélkül? Mutatom!
1 hónapja amikor elkezdtem az egészet, nem hittem volna, hogy ennyire naggyá fog nőni az egész. Azt se hittem, hogy ilyen jó eredményeket tudok majd elérni. De azt végképp nem reméltem, még csak álmodni se mertem róla, hogy ennyire fog tetszeni Nektek amit csinálok! Köszönöm, eszméletlen jól esik! De, hogy mi történt az elmúlt 1 hónapban? Mutatom!
De mindenképp szeretném most az elején leszögezni, hogy minden amit írok, az a saját tapasztalatom. Kismillió dolog közre játszhat abba, hogy így alakultak a dolgok. 2 dolog fontos: Ne vedd készpénznek amit olvasol. A másik az elsőből következik. Amiért leírom ezeket, hogy segítsek neked. Tehát adok egy kiinduló pontot, hogy inspirálódj, gondolkodj és az én példámat ültesd át a saját oldaladba, vállalkozásodba, bármibe. Ez igaz erre a cikkre és az egész blogra.
Nos, úgy indultam, hogy lesz egy blog és egy üzleti Instagram oldal. A blogra sajnos nem volt időm, mert egyedül viszem az egészet, de mivel ennyien érdeklődtök a munkásságom iránt, nem bírtam ki, hogy ne kezdjek bele komolyabban. Köszönöm ezt is! Köszönöm azt is, hogy már több mint 20 ember rám írt, csak annyival, hogy jó az oldal, folytassam. NEM TUDOD ELHINNI ez mennyire jól esik! A pláne pedig, hogy már 5-en tanácsot, segítséget kértek tőlem. Nyugodtan írj rám te is Instán, segítek ha tudok! Itt érsz el: @uzletifarkas.
Na de elég ebből, jöjjön a szakmai rész. Hisz azért vagy itt nem? A cikket innentől 3 részre bontom azért, hogy bármivel is foglalkozol Te is tanulj belőle, legalább egy picit! A 3 rész: Követők, posztok, közösség.
Követők:
Követőszerzésre több technikát is alkalmaztam egyszerre, hogy minél hamarabb minél több felhasználóhoz eljussak. De, hogy ne csak én járjak jól, elárulom mindet, hogy mit csináltam.
- Követőket szerezni ma már nem nehéz. Aktív követőket viszont igen. Ezért az első amit megnéztem, hogy milyen hozzám hasonló oldalak vannak. Miért? Mert ha a téma valamennyire azonos, elég valószínű, hogy aki a másik oldalt követi, annak az én tartalmam is hasznos lehet. Tehát, engem is követni fog. Egy aktív követő csak akkor lesz aktív, ha érdeklődik a tartalmad iránt. Lájkol, reagál a sztoridra stb.
- Na hát a fent említett feladatot elvégeztem. Jöhet a figyelemfelkeltés. Igen, a régi jól bevált módszer. Bekövettem a "konkurenciám" követőit, hogy felfigyeljenek rám. Most ez lényegében azért nem baj vagy rossz, hiszen ha pénzt költöttem volna hirdetésre, akkor tuti az ő követőikre hirdettem volna, hiszen ott a legnagyobb az esély, hogy hatékony legyen. Mellé trollkodtam is kicsit. Pár oldalra, odaírtam, hogy az "én oldalam sokkal jobb", meg "nálam jobbak a képek". Volt 3 képem. De az első napokban is több 100 embert áttudtam irányítani az oldalamra.
- Itt jön képbe ami neked is nagyon fontos! Mivel jó és hasznos tartalmak voltak már az oldalon, így sikerült elérnem egy kb 40%-os visszakövetési arányt. De ehhez kellett, hogy a fenti 2 pontot jól megcsináltam. Tehát muszáj volt az oldalnak az sugallnia a látogató felé hogy: "Hú ez egy király oldal, kövess be!" Mert így lesz látogatóból követő. Ez a "trükk" annyira jól sikerült, hogy vannak akik az oldal indulása óta követnek, ismerem a nevüket és mindig picit jobban megdobban a szívem, amikor kapom az értesítést, hogy valamelyik régi követőm lájkolta az új posztom.
- De hogy a fent említett 3 pont működjön, kellett hozzá az úgynevezett birkanyáj effektus. Nem szégyellem, vettem kamu követőket. Nem, pénzt nem dobtam ki rá, főleg, hogy ezeknek a profiloknak a kikövetési rátája jóval 50% fölött van. Az aktivitásuk pedig akkora mértékű mint a nagymamámé. Nincs mamámnak Instája. Igen, sajnos ebbe a mai közösségi média világban már számít, hogy hány követőd van. Hitelesebbnek, megbízhatóbbnak tűnik az oldal és persze sokkal nagyobbnak. A Google a barátod, én is csak rákerestem és kipróbáltam melyik működik. Van ingyenes bőven.
- Viszont a kamu követő vásárlására nem szabad, sőt TILOS alapozni. Mert semmit nem ér. Csak látszat. 1500 követőt vettem körülbelül. Nagyjából az 1 hónap alatt 60%-uk kikövetett vagy törölték a profilt. Mert ezek olyan profilok hogy: valami szó + valami szám ami eggyel növekszik.
- De, ami a legfontosabb elem, hogy követőket tudtam szerezni, az a tartalom egyedisége és minősége. Valami olyat adok amit más oldaltól nem kap meg. Különbözök mindenkitől szinte. Neked is ezt kell megtalálni. Tedd fel magadnak a kérdést. Miért éri meg téged követni? Miben nyújtasz mást mint a többiek? Miért vagy egyedi? Nem véletlen, hogy akik pl másolják a mémeket sose fognak felfutni. Mert ki akar olyat követni amit mástól is megkap?
Posztok:
- Lényegében már leírtam a legnagyobb titkot. Az egyediség és a minőség. Na de ezt nehéz volt eldönteni, hogy hogy tudom nyújtani. Szóval az oldal témájához ragaszkodva kellett tartalmat gyártanom. Átgondoltam, hogy kik a célközönségem. Lényegében bárki akinek hasznos lehet a tanácsom, ötletem, mondanivalóm. De leginkább az üzleti életben mozgóknak hasznos. Vállalkozóknak, vezetőknek, start-up-oknak, marketingeseknek, vállalkozni vágyóknak és nap estig sorolhatnám.
- Na ez meg volt, szóval ráálltam egy kis rendszerességre. Napi 1 posztot általában hoztam, de ha kimaradt akkor másnap kitettem akár hármat is. Remélem nem mondok újat azzal, hogy számít mikor teszed ki. Reggel 7 előnyös, mindenki telefonozik suliba, munkába menet. Este 6-7 ugyanez.
- Hashtag. Igazából erről se szeretnék regényeket írni. Rengeteg jó, szakmai cikk van arról, hogy FONTOS és hogy érdemes használni. Használj hashtaget, ennyi.
- Aztán elkezdtem nézegetni, hogy kilehet e picit játszani az Instagram algoritmusát. Ki lehet. Több videót, cikket is elolvastam. Ami szinte mindbe közös volt, hogy a poszt utáni percek számítanak a legjobban. Úgyhogy erre mentem rá. Mert nézi az Insta, hogy mennyire jön be az embereknek a posztod. Minél több az interakció a posztodra, annál jobban ajánlja majd ki ismeretleneknek. Mi alapján? HASHTAG! Minden posztomon pl a #marketing ott van. Tehát ha jól teljesítek az első percekbe nagyobb eséllyel dobja ki a képem egy olyan felhasználónak aki sok marketing hashtages képet lájkol. Ez egy jó módszer az algoritmus "kijátszására".
- Az interakciók prioritása: Nyilván a lájk az első. Aztán nézi a kommenteket, utána egyenrangú, hogy hányan küldték el valakinek üzenetben, illetve, hogy lementették e.
- Mivel kis oldal vagyok még, így nem pörög annyira az elején a posztom. Úgyhogy egy mobil app-pal, a poszt után veszek 10-20 lájkot mindig. Igazolom, működik! A jobb posztjaim 100 lájkot már simán elérnek és 1000-1500 emberhez el is jutnak. Nem cink a lájk vásárlás sem. Ha így, erre használod. Ha csak jól néz ki, azzal mit érsz? Semmit.
- A videók is jól mennek. Előnybe részesíti az algoritmus a videókat. Az elején raktam ki párat, de mostanában abbahagytam. Később visszatérek rá azért.
Közösség:
- Minden emberbe biológiailag bele van kódolva a vágy, hogy tartozzon valahova. Erre alapoztam. Így igyekeztem az egész oldalt úgy felépíteni, hogy mindenki magáénak érezze.
- Tettem kis sok sztori szavazást, eldöntendő kérdésekkel. Sokan szavaznak és már több visszajelzést is kaptam, hogy nagyon jó, legyen több is. Tervezek később valami kvíz félét is.
- Bárki aki rám írt amint tudtam visszaírtam és beszélgettem velük. Foglalkozz a követőiddel! Ezzel is többet nyújthatsz mint más.
- Több közösség építő posztot is kiraktam. Például a jól ismert kérdés a Wall Street farkasából: "Eltudod nekem adni ezt a tollat?". Sok komment érkezett, nagyon élveztem olvasni őket és látni, ahogy akár egymásnak válaszoltok, megbeszélitek.
- Tehát te is valamit adj a közösségnek. Érezzék, hogy egy vagy velük és foglalkozol, törődsz velük. Ez nagyon fontos azért, hogy legyenek törzsgyökeres követőid. El kell kerülni, hogy rád unjanak és kikövessenek.