Olvasási idő: 5 perc
Remélem azért kattintottál rá a cikkre, mert mikor megláttad úgy voltál vele, hogy "Te jó ég! Fontos-e? Hát persze, hogy fontos miket beszél ez?". Szóval, a címbeli kérdésre a válasz igen, fontos. Nagyon. Te elszoktad olvasni akár magánszemélynek, akár cégnek vagy bárkinek, hogy mi van az Instagram BIO-jában? Én mindig elolvasom és aztán görgetek lejjebb. Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy szinte mindenki ugyanezt csinálja. Megpróbálok segíteni neked, hogy jobb legyen a BIO-d, figyelemfelkeltőbb, érdekesebb. Megmutatom én mit miért írtam bele az @uzletifarkas BIO-jába, pontokba szedve. Mert azzal annyira leszel egyedi ha pontokba sorolod a dolgaidat az Instagram BIO-dban, mintha FILA táskával járnál. (Mekkora marketing hatása volt ennek anno te jó ég!)
De ne rohanjunk előre annyira. Előtte vegyük át miért is fontos, hogy mit írsz oda. Nos, van egy jó mondás. "Első benyomást csak egyszer tehetsz!". Ez teljesen igaz rád, a személyedre, de ugyanúgy igaz az Instagram BIO-dra is. Hiszen amikor megnézik az oldalad az az első amivel találkoznak. Nem látják még a képeket. Ahhoz cselekedniük kell, lejjebb kell görgetni. Ha valakivel az első randid van, akkor se mondod azt hogy áhhh mindegy mit veszek fel meg hogy nézek ki. Nem. Készülődsz, izgulsz, kiválasztod a ruhád, kicsíped magad, hogy minél jobb első benyomást kelts. Több forrást is elolvastam és szinte kivétel nélkül mindenki arra jutott, hogy első körbe azt nézi meg egy felhasználó, hogy hány követőd van. Ez egy reflex. Mindenkit ez érdekel, hiszen ez mutatja meg, hogy te "mekkora vagy". Után térnek rá a BIO olvasására. De ami szintén kiderült, hogy ha nem érdekesek az első sorok akkor nem olvassák el a végéig. Úgyhogy keményen rá kell feküdni az első sorokra. Hiszen a linked az utolsó sorban van. Ha árulsz egy terméket/szolgáltatás, hirdetsz valamit, az oldalara akarsz csábítani embereket, akkor bizony bele kell húznod. De lesd el tőlem, megmutatom én itt mit főztem ki. Több amerikai Instagram marketinges videóiból, tanácsaiból, cikkeiből raktam össze a sajátom.
FONTOS:
NEM mondom, hogy én tudom a tuti receptet mint a mai "marketinges guruk". Nem találtam fel újra a kereket sem a spanyol viaszt. Úgy látom bevált, szeretnék segíteni másoknak is, ezért leírom, hogy én hogy csináltam. Te meg inspirálódj belőle és ültesd át a sajátodba. Ez csak egy szelet abból a tortából, hogy a legjobban használd az Instagramot!
- Nem feltétlenül a BIO része, de fontos a profilkép is. Hiszen általában amit látnak először, az a képed és a neved egymás mellett. Utána kattintanak rád. Szóval ezt inkább nevezném -1. lépésnek. Érd el, hogy rád kattintsanak. Saját példám: A legelső blog cikkben leírtam, hogy hogyan szereztem a profilképem. Kattintás vadász a nevemmel együtt. Egy barátomat idézve: "Mi a franc az az @üzletifarkas?" Tegyük hozzá a képet is... "És mi a franc az a dollár jel a hegyek közt egy mezőn amin farkasok lopakodnak teliholdkor?"
- Igen, a kategória is fontos. Már csak az algoritmus miatt is, mert számít a FEED-ben*. Azt is figyelembe veszi amikor kiajánlja a posztokat. Tehát igyekezz minél jobban pontosítani, hogy mivel foglalkozol. Saját példám:Nekem a Blogger elég jó választás. A blog miatt is meg az oldal miatt is. Így jobban ajánlja az oldalamat olyanoknak, akik bloggereket követnek/lájkolnak.
- Az első sora a BIO-mnak. Próbáltam olyat kitalálni ami eltér mindenkitől. Nem valami sablonossal kezdeni. Erre te is figyelj. Ne egy idézettel kezdj, vagy a céged sikereivel, de azzal végképp ne kezdj az első sorban, hogy már próbálod lenyomni az ember torkán a termékedet. Nyugi, annak is eljön a maga sora. Saját példa: Azért írtam +18-at, mert egyrészt az oldal tényleg 18 éven felülieknek szól, felnőtteknek. Másrészt így benne van az emberbe az érzés, hogy ő most felnőtt tartalmat néz éppen, mintha kicsit "tilosba járna", mint anno 12 évesen az XXX videóknál. Érted? Trükk. Találj ki valami frappánsat.
- Itt már szót ejtek az oldalról, ketté osztva. Mert ez már a második sor. Itt kell is. Tudnia kell mit nyújtasz neki. Megszólítás. Fontos az is, hogy ráébreszd arra(ha még nem tudja), hogy TE neki gyártasz tartalmat. Hozzá beszélsz. Saját példa: Nem akartam túlragozni, egyszerűen leírtam milyen témát képviselek és milyen képeket fog látni ha lejjebb görget. Egy csipetnyit megfűszereztem egy emojival. Jók az emojik, használd. Második 4-es sor: Direkt E/1-be szólok hozzád. Nem máshoz. Hozzád. Sokkal személyesebb, nem idegenként kezelem az oldalam látogatóját, hanem mintha csak a barátomhoz szóltam volna. Plusz: Utasítom, irányt mutatok, hogy kövessen, mert ha ő ezt meg azt csinálja, akkor nálam a helye! Tehát? Jó helyen jár!
- Hashtag. Igeeen. Visszatértünk újra az algoritmushoz. Mert az oldalad organikus ajánlásában bizony sokat segít/számít, hogy van e a BIO-dban hashtag. Szóval írj párat. 3-4 bőven elég. Saját példa: Fentebb írtam, hogy ketté osztottam amikor beszélek az oldalról már. Direkt beraktam közéjük a hashtageket, mert valószínűleg azokat nem olvassák el és az oldalamról sem akarok két sorban folyamatosan beszélni, mert szintén nem olvassák el. (Mert a vicc az egészben, hogy amúgy őszintén és nyersen kimondva senkit nem érdekelsz de mégis elolvassák. Ilyenek az emberek.) Így van közte egy szünet és mindkettőt jobban megnézik. Hashtagből pedig igyekezz minél jobban az oldalara illőt választani, hogy segítsen abban, hogy több organikus látogatókat érj el.
- Itt pedig már jöhet a weboldalad linkje és pár szó arról, hogy mit talál ha megnyitja. Ennek mindenképp hagyj pár karaktert a végére. Saját példa: Hát. Igyekeztem minél figyelemfelkeltőbbre csinálni. Azt hiszem sikerült.
- Highlights. Ez egy nagyon jó kis funkció arra, hogy a régebbi sztorijaidat kirakd újra. Használd, azért van! Saját példa: Sok szavazást csináltam. Erről tettem ki a jobbakat. Figyelj rá, hogy kategorizáld ezeket valahogy. Ne legyen összevissza hányva az egész. Ez is legyen olyan igényes mint az oldalad. Valamit mindenképp tegyél ki. Később majd szépítgeted.
- Ha szeretnéd, hogy elérjenek téged mindenképp töltsd ki ezeket a mezőket. E-mailt minimum adj meg. Kitudja hány ajánlatról maradhatsz le ha nincs kint?
- Utolsóként pedig csak azt említeném meg, hogy nézd meg hányszor jelenik meg a nevem vagy a logóm. 6-szor. Márkaépítés miatt előnyős. Egy márkanevet átlagban 6-8-szor kell látnia egy embernek, ahhoz, hogy megjegyezze.
Ennyi lenne az én BIO-m kielemzése. Remélem tudtam segíteni egy kis inspirálódáshoz. Gondold ki a tiéd lehetne jobb a mostaninál? Nézd meg úgy a BIO-dat mintha most járnál először az oldalon. Téged megfogna ha egy fáradt, esti instázgatás közben a saját oldalara tévednél?
Ha segítség, tanács kell akkor írj rám Instagramon mindenképp. ITT: @UZLETIFARKAS
Köszönöm a figyelmedet! Szívesen olvasnám a visszajelzésedet!
*A FEED az alkalmazásban a második kis nagyító ikonnal megnyitott oldal.