Már a 4. részen is túl vagyunk, ám ezúttal nagyobb befektetési kedvvel keltek a cápák, de az ötletek is jók voltak most. Nézzük át együtt, hogy én miként láttam a műsorban bemutatott vállalkozásokat.
Ötlet neve: Momopel
Befektetés: 20 millió ft, 10% tulajdonrészért
Ötlet bemutatása:
Mosható pelenkákat álmodott meg és készített el az úr, melyből egyet ő is magára húzott a műsor kedvéért és abban állt a cápák elé.
2 csomag pelenka ára azonos 1 termékkel. Ebből 50% a haszon rajta. Egy teljes szett kb 200 ezer forintra jön ki, mert 21 db kell egy gyerekhez a mindennapi élethez.
Egy kisbaba kb 5000 pelenkát használ el, így akár a szülő 100 ezreket is spórolhat.
Videó:
Nem kapott befektetést.
Üzleti Farkas vélemény:
Semmi innovatív elem, semmi újdonság nem volt az ötletben. Ezt a cápák is elmondták.
Szabina furán reagált az elhangzottakra, nem igazán értettem ezt a stílust. Szerintem itt is - mint múlt
héten - úgy volt vágva, hogy mi nézők lemaradtunk lényeges dolgokról. Kevés az idő...
Az ötletben én csak a környezetvédelem miatt látok valamit. Azt nem értettem, hogy ezt miért úgy tálalta a “feltaláló”, mintha feltalált volna valamit.
Szerintem sikeresebb tárgyalás lett volna, ha úgy ment volna oda, hogy: “Hello cápák, a kisbabák csak születnek és születnek, az állam is támogatja most ezt, vegyünk el egy szeletet a tortából a Pampers elől és közbe védjük a környezetet. Magyarországon még nincs telítve a piac. Mit szóltok?” De hát ez nem így lett elmondva. Látod mennyi múlik a tálaláson?
Ötlet neve: Boro-Coffee
Befektetés: 20 millió ft, 10% tulajdonrészért
Ötlet bemutatása:
A hölgy egy idős bácsi révén kávépörkölő eszközökhöz jutott és 2 év tesztelési időszak után előállt egy magas minőségi és a cápák elmondása alapján egy nagyon finom kávéval.
Az utóbbi 3 évben duplázták a bevételüket, tavaly 20 millió volt. Egy zacskón 60-110% profit van, 1000-11000 között van
a termék ára.
Az Emagon is vásárolható a kávé, de 80%-ban a saját webshopjukban értékesítenek.
Videó:
10 millióért fektetett be Balogh Levente, 20% tulajdonrészért.
Üzleti Farkas vélemény:
Levente első kortyolása után tudtam, hogy ajánlatot tesz, mert: a kávé egyre nagyobb biznisz.
Egy szimpatikus, alázatos és tettre kész hölgy állt előtte, aki 2 évig fejlesztette termékét a piacra dobás előtt és azóta minden évben megduplázta a bevételét.
Le a kalappal, gratulálok neki innen is!
Ez a tökéletes recept egy befektetéshez. Egy motivált és eltökélt vállalkozó, plusz egy minőségi termék. Nem is kell több.
Balogh Péter is ajánlatot tett, ám a hölgy Leventének tett egy ellenajánlatot, amiben 5%-kal kevesebb tulajdonrészt ajánlott fel, melyet Levente el is fogadott.
Sajnos én kapszulásat iszok most, de mindenképp szeretném kipróbálni majd és sok sikert kívánok nekik!
Ötlet neve: Pop.holiday
Befektetés: 60 millió Ft, 10% tulajdonrészért
Ötlet bemutatása:
Kis mobilházak, amelyek szinte bárhol telepíthetőek. 26-60 négyzetméter egy ilyen lakás.
Falukba, erdők közepére vinné el az ötletgazda. Nem eladni szeretné, hanem kiadni 50 ezer/éjszaka áron. Kb 40 ezer lenne a bevétel rajta.
10-11 millió összerakni egy ilyen házat, 15 millióért lehetne eladni. András ebben látta a lehetőséget, de az első válasz után ki is szállt az üzletből, mert az úr semmiképp sem szeretné eladni őket.
8 egységet tervez, 1 ház 180 napra kiadva 9 milliót termelne évente.
Videó:
István 45 millióért 27%-ot kapott, míg Péter 9%-ot kapott 15 millióért.
Üzleti Farkas vélemény:
Jó ötlet és tökéletes megvalósítás.
Az ötletgazda az élete különböző területein szerzett tapasztalatait nagyon jól kamatoztatta, ennek eredményeként született meg ez a tinyhouse.
A szakmaiság is jó hátteret ad, így nem csodálkoztam, hogy 3 cápa is versenybe szállt a cégért.
Nagyon jól járt a 2 cápával.
István egy mondatát emelném ki:
“Azon gondolkozz, hogy egy nagyobb dologban lesz kisebb részed vagy kisebb dologban nagyobb részed.
Ötlet neve: Munch
Befektetés: 15 millió Ft, 5% tulajdonrészért
Ötlet bemutatása:
A Munch lényege, hogy éttermek, bisztrók, pékségek eladhatják azt az ételt, ami nagy valószínűséggel a kukába landolna.
Kb 40% kedvezményt kap a vásárló, aki a Munchot választja és ezért cserébe egy meglepetés csomagot kap.
A fizetett összegből, kb 25% a Munch haszna.
Most terjednek el országszerte, később a külföldi piacra is szeretnének belépni.
Videó:
A cápák összedobták és mindenki kapott 1%-ot, 3 millióért cserébe.
Üzleti Farkas vélemény:
Kb 1 éve tervezem, hogy elmegyek munchozni, erre a Munch jött el a nappalimba.
Az ötlet 10/10, világméretű probléma az ételpazarlás és nagyon örülök neki, hogy vannak, akik szeretnének változtatni ezen.
A Munch egy működő ötlet és olyan fiatalok állnak mögötte, akik biztosan sikerre viszik a cápák nélkül is.
Szerintem ezzel ők is tisztába vannak és leginkább a reklám miatt mentek be. De hát milyen jól tették!
Megkapták a kért pénzt és ezzel az 5 cápa áldását is az ötletre. Ők is tudták, hogy nincs szükség rájuk, de ezzel időt spóroltak nekik és nagyobbat tudnak lépni így.
Hajrá srácok, mostmár nem halogatom a munchozásom és jövőhéten pótolom. (Már ha nem kapkodják el :D)