"Gyors meggazdagodás!" "Jobb élet!" Te még hiszel ezekben?
2019. augusztus 23. írta: Üzleti Farkas

"Gyors meggazdagodás!" "Jobb élet!" Te még hiszel ezekben?

Régóta megakartam ezt írni, fejben már 21-szer megírtam. De most végre meg is írom mert már a sokadik guru hirdetése jön velem szembe. 1-2 konkrétan a magyar minimálbér negyedéért kínál olyat, amitől neked jobb lesz. Tuti jobb lesz. Ezzel a cikkel segíteni szeretnék mindenkinek.

guru-vector-illustration.png

Ki a guru?

A guru igazából külföldön alakult ki, gúny névként a semmit mondó, üres szavú előadókra. Senkit nem szeretnék nevén nevezni. Leírom szerintem milyen ma egy guru, aztán valaki úgyis eszedbe jut majd róla. Na ő az, valószínűleg. Szóval adott egy probléma az életedben. A top1 amit ellehet adni ma, az a motiváció. “Ha nem teszel semmit magadért, senki se fog”. A hasamra ütöttem. Vannak ők, bár ez elég tág fogalom. A lényeg, hogy kiterjed különböző területekre vagy egyesít sokat, hogy mindenki megtalálja a magáét. 1 jó guru motivációt ad egyszerre rengeteg területre, mert általános dolgokat mond ami ráhúzható a : karrierre, családra, sportra, iskolára, munkahelyre, hobbira, gyászra... sorolhatnám. Ez a legjobban eladható így. A top2-re én az üzleti témát tenném. Itt azt mesélik el sikeres, gazdag emberek, hogy hogyan lettek sikeresek, gazdagok. A top3 talán az üzlet kisgyermeke, a marketing. Itt lényegében beszélnek, a marketingről.

Miért jók? Miért hánynak tőle sokan?

Először kezdem viccesen: Tegnap pizzát akartam enni. Ma ettem pizzát. Kövesd az álmaid. Oké, tudom ez így nagyon lesarkított, de sokan konkrétan ilyen tanácsokat adnak. Nekem velük van bajom. Semmit mondó pénzhajhászás. Ők hámozzák le az utolsót is szerencsétlen kétségbeesett emberekről. Hallottam is, szerencsére mesélték, hogy konkrétan gyászoló embereket kerestek meg, hogy gyere el az előadásra és jobb lesz. Ez úgy nem is baj érted, kell sokaknak a külső segítség a talpra álláshoz. De én ezt úgy látom, hogy sokaknak kihasználják az olykor reménytelen helyzetét. Ők azok akik régen abból éltek, hogy nyugdíjasokat beültettek előadásokra és megvetették velük a 7. hiperszuper vasalót ami szinte a nagyi helyett vasalt. De térjünk rá a lényegre. Miért jó, miért rossz.

Egy kereskedő munkája, hogy eladja a termékét. Ebben az esetben, a fő cél az, hogy ráébresszék az embert a helyes irányra. Ezt lehet érzelmek útján, döntés, szükség, vágy és egyéb trükkök segítségével. Ez ideáig értékesítés első óra. De! Egy jó értékesítő ilyenkor megtalálja a módját, hogy nálad mi az a kioldógomb - angolul: trigger - ami nálad kiváltja az érdeklődést. A legjobb értékesítők pedig még arra is képesek ezzel a kioldógombbal, hogyha még nincs szükséged valamire, felkeltik a vágyaid iránta. 

Például a gyors meggazdagodás azért működik még mindig mert minden ember ugyanazt a két dolgot akarja:

  1. Meggazdagodni
  2. Minél kevesebb munkával

Mit csinál a GURU? Aki amúgy egy kereskedő, aki értékesít egy szolgáltatást, előadást. Fogja és bemutatja neked a megoldást arra amit szeretnél. Amire szükséged van. Szükség! Ez az egyik kulcsszó. Kinek nincs szüksége sok pénzre minél egyszerűbben? Egy ilyen gurut pedig sokan szeretnek és utálnak. De miért utálják sokan?

Mert elad egy életstílust. A sajátját. Azt meséli el, hogy Ő, hogy csinálta. De itt a sajátját mutatja be és mondja el, hogy mennyire egyszerű az egész. Csak rajtad múlik. Hát ja ki máson múlna? Ezért nem működik ez, mert a guru csak reagál a szükségre. A te álmaidra, vágyaidra, céljaidra. 

De nem szabad őt hibáztatni. Egyet sem. Ha az emberek maguktól tudnák motiválni magukat és maguktól hajtani a céljaik felé akkor ők sem léteznének. Kereslet-kínálat. Amíg van olyan ember aki elmegy ezekre az előadásokra addig nem hagyják abba. Neked is biztos van legalább 1 Facebook ismerősöd aki mindennap megoszt 21 motivációs idézetet. Elhiszem, hogy sokakon segítenek és segítettek már. De legalul, kihasználják az ember rossz helyzetét. Elhiszem, hogy a 76 éves Kis Marikának könnyebb lett feldolgoznia a férje elvesztését, de ehhez nem egy guru kell. Ehhez a család kellene. Szóval, a probléma amúgy sokkal mélyebben gyökerezik sok esetben. Mert a probléma nem az egyszeri előadás. Hanem utána gyere el még egyre, 20-30 ezer forintért, lépj be a klubba, havonta X összegért, ja meg vedd meg minden könyvét, aminek darabja 5 ezer forint és lényegében más kontextusba, más példákkal de ugyanaz a lényeg. A világ azt adja neked amit kérsz tőle, ez egy aranyszabály. Ezek a guruk pedig zseniálisan használják ezt a szabályt, ellened, magukat felvértezve vele.

Még másik oldalról megközelítve, hogy ez miért működik. Senki az ég világon nem fizetne egy előadásért 20-30 ezret, azért, hogy ott azt hallja, hogy nagyon keményen meg kell dolgoznod a sikerért. Az embereknek nem ez kell. Nekik arra van szükségük, hogy valaki megmondja nekik, hogyan lehet könnyebb az életük. Ezért működik, mert a nyers valóságot, hogy szét kell magad dolgoznod nem lehetne eladni. Mert az igazság túl rövid és egyszerű. 

Voltam előadásokon. Ott történt egy ilyen: "Ki váltja fel nekem ezt a 20 ezrest egy 2 ezresre?" Senki nem válaszolt mert ilyen nincs. Egy srác feltette a kezét, el is cserélték. Majd állt csöndbe az előadó, aztán: "Látjátok. Kishitűek vagytok mert 1 ember hitte el az itt ülő 50-ből, hogy tényleg odaadom a pénzt." Pf, zseniális húzás amivel rengeteg embert meggyőzött. Igazából, őszintén elmondva 19 évesen még engem is akkor. Bár akkor is mondtam magamba hogy bolond ez a csávó, ennek nincs értelme. De volt.  Az 50-ből 30-an kezdtünk el dolgozni annál a cégnél ahol ez történt. Plusz, már csak én egyedül visszatermeltem neki a 18 ezret amit "elbukott".

Mi legyen a tanulság?

Ha úgy érzed szükséged van rá menj el nyugodtan. Bajod nem lesz. De vedd észre ha palira vesznek. Ne ragaszkodj egy előadóhoz. Ne egy írónak olvasd el a könyvét. Mindig több oldalról kell vizsgálódnod. A legfontosabb: azt amit ott hallasz, mélyen benned van. Ő maximum előhozza belőled. De ez olyan mint a fájdalomcsillapító. Ha mindig minden fájdalomra beveszed, egy idő után a tested már nem fog küzdeni, hiszen tudja, hogy jön a segítség kívülről. Ugyanez van veled is. Ha többször is szükséged van külső segítségre, hogy mindig megtaláld az utad és erre magadtól soha nem vagy képes, akkor ugyanabba a körbe fogsz ülni és gombolják le rólad a forintokat sorra. 

Inkább írj rám instán segítek én: @uzletifarkas. Ingyen segítettem már több mint 200 embernek. Mert én nem a pénzért csinálom ezt, hanem szeretnék valami olyan nyomot hagyni, amit előttem kevesen tettek. Mert Kis Pista motivációs eladót nem érdekled. Azért segít mert pénzt adsz neki. De nem azért mert egyszer adtál. Úgy csinálja, hogy legközelebb is elmenj rá. Szeretnék később én is privát tanácsadást tartani. De ott nem azért jönnek el újra mert nem mondtam el mindent. Azért mert nekem fontos az, hogy mások is sikeresek legyenek ne csak én és ne a saját sikeremet adjam el.

Légy körültekintő mindig! A kritikus gondolkozás ma már a túlélés, a fejlődés kulcsa.

Borítókép forrása

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletifarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr9415021606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása