Olvasási idő: 2 perc
Ha nem vagy jártas a külföldi marketing kifejezésekben vagy nem olvasol ilyen témában angolul, akkor gondolom most hallottál róla először. De ne aggódj, egyáltalán nem baj, hogy nem tudod mi ez, eszik vagy isszák. Gyorsan el is mondom mi ez, mert jó tudni. Még lehet te is tudod hasznosítani! Mutatom először elméletben, aztán gyakorlatban is!
Na, de mi az a newsjacking elméletben?
Newsjacking-nek azt a marketing megmozdulást nevezzük, amikor valami nagyon aktuális témában mi is részt veszünk, pedig semmi közünk nincs hozzá, de mégis beépíthetjük a kommunikációnkba, ezzel is a saját malmunkra hajtva a trendet.
Tökéletes newsjacking akkor követhető el, ha a dolog, amiről mindenki beszél, minden platformon jól fut. Közösségi média, TV, újságok stb. Mert ha bele lhet építeni egy Instagram sztoriba, lehet róla egy Youtube videót csinálni, a mémek is viccesek és jól pörögnek, akkor bármeddig eljuthatunk organikusan. Ez itt a lényeg, hogy organikusan, tehát nem fizetett hirdetésekkel. Itt kiemelném a Coca-Cola newsjacking posztját, aminek eredményeit megosztotta LinkedIn-en Tóth Bálint, a cég digitális marketing menedzsere: több mint 1,3 millió felhasználóhoz jutott el a poszt organikusan, 33 ezer lájkot és több mint 10 ezer megosztást kapott. Ennyi embert a Coca-Cola, de bármelyik másik cég csak súlyos reklámköltségek árán tud elérni.
Honnan tudod, hogy valami newsjacking? Onnan, hogy mindenhol szembe jön veled. Pont mint a mostani Norbi ügy. Ezért is róla csinálom a példát, mert most friss jelenség és mindenki emlékszik rá, hogy belépett az Instagramra vagy Facebookra és lehetetlen volt elkerülni, hogy mi történt. A newsjackingnek akkora áttörő ereje van, hogy szinte lehetetlen kikerülni. Én is wellnesseztem a barátnőmmel, de 2 barátom elküldte, hogy mit szólok hozzá. Ha pedig nem küldték volna el, akkor a benzinkúton lévő újságcímlapok legkésőbb másnap úgyis elém kerültek.
Néhány newsjacking a nagyvilágból, ami nem rég történt: Baby Yoda, Ausztráliai tűzvész, 51-es körzet elfoglalása, Notre Dame-i tűz, Amazoniai tűzvész, a kupak lerúgós kihívás. De egy régi newsjacking volt a híres Ice Bucket Challange.
Na, és mi az a newsjacking a gyakorlatban?
Nem szeretnék én példát most kitalálni, mivel a Schobert Norbi newsjacking rengeteg jó példát hozott nagy cégektől és jó, gyors reagálású marketingesektől, mint marketing kommunikáció. Így inkább az ő posztjaikat mutatom meg, mert tökéletes példák.
Én itt el is köszönök, még a képek előtt.
Kövess Instagramon hasonló témájú posztokért:
Kattints a nevemre: Üzleti Farkas